in , ,

Ο ρόλος των φρούτων και λαχανικών στην ανθρώπινη ζωη

Στην καθημερινή μας ζωή πολλές φορές είμαστε εκτεθειμένοι σε άσχημες διατροφικές επιλογές οι οποίες μας βάζουν σε ρίσκο εμφάνισης σοβαρών διατροφικών ασθενειών και γι αυτό είναι χρήσιμο να αναζητήσουμε εναλλακτικές διατροφικές επιλογές που είναι περισσότερο ωφέλιμες για την υγεία μας.

Μία από αυτές τις επιλογές είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. Πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών είναι η ιδανική κατανάλωση γιατί έτσι κρατάμε την καρδιά μας υγιή.



Κατ’ αρχάς αυτό που συγκαταλέγει τα φρούτα και τα λαχανικά στις θρεπτικές επιλογές είναι η θρεπτική αξία τους. Με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών οι συνολικές θερμίδες μειώνονται και αυτό βοηθά στην διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους. Όλα τα φρούτα ανεξαρτήτως έχουν να μας προσφέρουν θρεπτικά συστατικά και αυτό που τα κάνει ξεχωριστά είναι ότι με λίγες θερμίδες τα θρεπτικά συστατικά που παρέχονται είναι χρήσιμα για μια υγιεινή ζωή. Επιπλέον τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες οι οποίες δρουν σε κυτταρικό επίπεδο με διαφορετικό τρόπο για να προστατεύουν τον οργανισμό από τις νοσηρές επιδράσεις του μεταβολισμού και είναι πλούσια σε βιταμίνες.

Στη συνέχεια είναι χρήσιμο να μελετήσουμε δύο διαφορετικές κατηγορίες φρούτων, τα καλοκαιρινά και τα χειμερινά. Όσον αφορά τα καλοκαιρινά φρούτα το κοινό χαρακτηριστικό τους είναι έντονη παρουσία ζάχαρης και νερού και η απίθανη γεύση που τα καθορίζει αυτόματα ως έντονο πειρασμό. Κάποια παραδείγματα καλοκαιρινών φρούτων είναι το καρπούζι το οποίο δεν έχει καμιά διατροφική αξία αλλά αποτελεί μια καλή επιλογή για το καλοκαίρι, το πεπόνι του οποίου και αυτό ξεχωριστό χαρακτηριστικό είναι η γεύση του και τα νεκταρίνια τα οποία προσφέρουν αρκετά μεγάλη ποσότητα σε φυτικές ίνες οπότε είναι ένα πολύ καλό φρούτο για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Όσον αφορά τα χειμωνιάτικα φρούτα και λαχανικά αυτά έχουν υψηλή διατροφική αξία και υπέροχη γεύση γι αυτό πρέπει να αποτελούν βασικό συστατικό της διατροφής μας για να ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού μας. Μερικά χειμωνιάτικα φρούτα είναι το ακτινίδιο το οποίο έχει αρκετή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και φυτικές ίνες οι οποίες συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, το μανταρίνι το οποίο είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης C και το μήλο το οποίο είναι πηγή βιταμινών  A και C και αντιοξειδωτικών ωφέλιμων για τον ανθρώπινο οργανισμό. Κάποια χειμωνιάτικα λαχανικά είναι το λάχανο το οποίο περιέχει αντιοξειδωτικά συστατικά που προστατεύουν τον οργανισμό από διάφορες παθήσεις, το μπρόκολο το οποίο αποτελεί πηγή βιταμινών A, E και C καθώς και ασβεστίου και το ραπανάκι το οποίο αποτελεί πηγή βιταμίνης A, C και E και με αυτό τον τρόπο συμβάλλει στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών.

 

Τα φρούτα και τα λαχανικά όποτε και να καταναλώνονται αποτελούν μια πολύ καλή πηγή ενυδάτωσης για τον οργανισμό με την προμήθεια των βιταμινών, του νερού και ενέργειας. Προάγουν την υγεία και το ρίσκο εμφάνισης διαφόρων ασθενειών μειώνεται.



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *