in , , , , , , ,

Mortal Kombat 9 PS3/2011 [Review]

Χωρίς καμία αμφιβολία η περίοδος ακμής για το Mortal Kombat ήταν τα 90’s, μία περίοδος όπου το Street Fighter και το Mortal Kombat ήταν οι απόλυτοι άρχοντες στα arcades αλλά και στις οικιακές παιχνιδομηχανές.

Χωρίς καμία αμφιβολία η περίοδος ακμής για το Mortal Kombat ήταν τα 90’s, μία περίοδος όπου το Street Fighter και το Mortal Kombat ήταν οι απόλυτοι άρχοντες στα arcades αλλά και στις οικιακές παιχνιδομηχανές.



Απόλαυσε βέβαια μια σύντομη ανάκαμψη στα μέσα της δεκαετίας του 2000 με sequel όπως το Deadly Alliance και το Deception, αλλά με κάθε νέο παιχνίδι υπήρξαν πιο χαζά fatality, σχέδια χαρακτήρων δίχως έμπνευση και μια αχρείαστη εξειδικευμένη πλοκή. Και ύστερα από αυτά ακολούθησε το Mortal Kombat vs DC Universe, που αφαίρεσε τη βία και τα φρικιαστικά fatality που είχαν κάνει τη σειρά επιτυχημένη εξαρχής.
Με τόσα πολλά λάθη ύστερα από την τελευταία μεγάλη επιτυχία του, τι θα μπορούσε να κάνει το συγκεκριμένο franchise για να ανακτήσει την παλιά του δόξα; Να αγνοήσει όλα τα mediocre στοιχεία και να επανέλθει στα αρχικά τρία παιχνίδια που τα ξεκίνησαν όλα!


ΣΕΝΑΡΙΟ

Αν υπάρχει ένα πράγμα όπου το Mortal Kombat είχε πάντα το πάνω χέρι έναντι του Street Fighter, αυτό είναι η ιστορία του. Το Street Fighter δεν έχει ανάγκη από ιστορία, είναι περισσότερο σαν μια μάζωξη των καλύτερων πολεμιστών του κόσμου για την ανάδειξη του πιο ικανού. Αργότερα, όταν η Capcom άρχισε να αναπτύσσει μια πλοκή για Cammy, M. Bison, Evil Ryu και άλλους παρόμοιους, φάνηκε ανάρμοστο και μη αναγκαίο…
Από την άλλη πλευρά το Mortal Kombat ήταν συνυφασμένο εξαρχής με την λεπτή ιστορία του από την αρχή.


Καθώς τα παιχνίδια προχωρούσαν, η ιστορία εξελίχθηκε σε ένα φρικιαστικό, πολύ μπερδεμένο και χαζό storyline. Αυτό είναι το κύριο σημείο όλου του παιχνιδιού, να διαγράψουν και να αναγράψουν μια ιστορία που είχε βγει εκτός ελέγχου.

Η εισαγωγή του παιχνιδιού ξεκινάει με το Mortal Kombat Armageddon όπου δείχνει τον Shao Kahn να θριαμβεύει, όλοι οι πολεμιστές του βασιλείου της Γης να είναι νεκροί και τον Raiden στο έλεος του Shao Kahn. Απελπισμένος για βοήθεια, ο Raiden στέλνει ένα μήνυμα πίσω στο χρόνο στον εαυτό του με την ελπίδα να αποφευχθεί η κρίση, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μια άλλη, η οποία θα αλλάξει τη τροπή των γεγονότων από τα τρία πρώτα παιχνίδια.

Το story mode του Mortal Kombat διαρκεί περίπου 5-6 ώρες και είναι γεμάτο εκπληκτικά cutscenes και μάχες που δείχνουν τις διάφορες προσπάθειες του Raiden να σταματήσει την αναπόφευκτη νίκη του Shao Kahn. Ότι και να κάνει όμως τα οράματα ενός κατεστραμμένου μέλλοντος συνεχίζονται, οδηγώντας τον να κάνει δραστικές αλλαγές στη λωρίδα χρόνου. Αν σας ενδιαφέρει η ιστορία του Mortal Kombat καθόλου, με τον Shao Kahn να εισβάλει στη Γή, τον Scorpion που αναζητά για εκδίκηση από τον Sub-Zero και τη μετατροπή των ninja της Lin Kuei ​​σε ρομπότ-δολοφόνους, τότε το Story mode είναι για εσάς.


GAMEPLAY

Είναι προφανές ότι ο στόχος των προγραμματιστών της NetherRealm ήταν να επαναφέρουν την παλιά μαγεία του Mortal Kombat και για να το καταφέρουν αυτό έπρεπε να μαζέψουν όλα τα στοιχεία των τριών πρώτων παιχνιδιών σε ένα παιχνίδι.





Η μάχη κατατάσσεται κάπου ανάμεσα στο MK2 και MK3, με έμφαση στην αλυσοποίηση κανονικών και ειδικών κινήσεων, τα συνδυασμένα combos είναι λίγο πιο ελεύθερης μορφής από το περίφημο MK3 που ήταν του τύπου «πληκτρολογήστε ένα combo«, το οποίο επετρέπε μόνο combos με προκαθορισμένους συνδυασμούς κουμπιών, αλλά δεν είναι τόσο ανοικτό σε πειραματισμούς όπως το Street Fighter IV.

Μιλώντας για SFIV, το νέο MK ταλαντεύεται ελεύθερα στη κινητήριο δύναμη της Capcom, αλλά και άλλων πραγμάτων, όπως το σπανιότατο Killer Instinct. Στο κάτω μέρος της οθόνης υπάρχει ένας δείκτης που γεμίζει καθώς προκαλείτε και λαμβάνετε ζημιά. Όταν ένα τμήμα είναι πλήρης, μπορείτε να εκτελέσετε μια «ενισχυμένη» έκδοχη των ειδικών κινήσεων του χαρακτήρα σας . Με άλλα λόγια, είναι το ίδιο με τις EX κινήσεις του SFIV, όπου η βολίδα φωτιάς του Ryu έκανε ένα επιπλέον χτύπημα ή στην περίπτωση του Mortal Kombat, ο Kano πετάει δύο μαχαίρια αντί για ένα.

Δύο πλήρεις ενότητες σάς δίνουν τη δυνατότητα να ακυρώσετε το combo κάποιου και να το «σπάσετε«. Και οι δύο ενισχυμένες επιθέσεις και οι διακόπτες των combo έχουν τακτικές εφαρμογές που μπορούν να αυξήσουν την βλάβη που θα προκαλέσετε ή να δημιουργήσουν πιο περίτεχνες κινήσεις, έτσι δεν μπορούν να θεωρηθούν ως δυνατότητες δευτερεύουσας σημασίας. Αν δεν χρησιμοποιήσετε αυτές τις κινήσεις και γεμίσετε τον δείκτη εντελώς, τότε έχετε πρόσβαση στις X-ray κινήσεις, οι οποίες είναι ισοδύναμες με τα Ultra Combos του Street Fighter.


Όλα τα στοιχεία αυτά αποτελούν ένα παιχνίδι που παίζεται όπως το MK2, απλά με πιο περίτεχνα combos και combo breakers. Είναι φοβερό και διασκεδαστικό γι’αυτούς που πατάνε τυχαία τα κουμπιά σε παιχνίδια τέτοιου είδους και ανταμείβει εκείνους που θέλουν να παρατηρήσουν την κάθε κίνηση και πώς αντιδρά με μια άλλη, και αυτό κατά τη δικιά μου γνώμη το κατατάσσει στο καλύτερο Mortal Kombat μέχρι σήμερα.

Τούτου λεχθέντος, μπορεί να παρατηρήσει ο οποιοσδήποτε ότι σε αρκετές περιπτώσεις διάφορες κινήσεις συνδέονται με κάποιες άλλες, ενώ κανονικά δεν θα έπρεπε, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου ο μαχητής κάνει άλμα πάνω σε ένα άλλο και μαγικά επανεμφανίζετε πίσω, μπροστά στην οθόνη λες και τον είχε πετάξει κάποιος. Τις περισσότερες φορές οι ειδικές κινήσεις συμπεριφέρονται όπως θα έπρεπε, αλλά υπήρχαν και φορές που δικαιολογημένα δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί μια κίνηση έχει προτεραιότητα σε σχέση με μια άλλη, ή γιατί το εύρος μίας κίνησης είναι τόσο μεγάλο.



Η επίμονη ζημία είναι για καθαρά αισθητικούς λόγους, αλλά είναι πολύ φοβερό να το βλέπεις. Βοηθά να μεταφέρει στον παίκτη την αίσθηση του πόσο πολύ αυτοί οι τύποι χτυπάνε ο ένας τον άλλο, και όποιος τελικά κατορθώσει να βγει νικητής, με το κοστούμι του κουρελιασμένο και τα δόντια του να φαίνονται μέσα μέσα από το σαγόνι, χρωστάει στον εαυτό του μια μπύρα.

Στην κορυφή όλων αυτών είναι και οι προαναφερθέντες X-ray κινήσεις, όπου αυτές οι καταστροφικές νέες επιθέσεις είναι μοναδικές στο MK. Χρησιμοποιήστε μια τέτοια στον αντίπαλό σας και μπορείτε να προκαλέσετε έως και 50% ζημιά!


[videogallery id=mk9noobsaibotxray db=singles]

Ορίστε και ένα δείγμα. Παρατηρήστε τον Jax που κάνει εμετό πάνω στο πόδι του Noob Saibot. Αυτός ο εμετός μένει για όλον τον αγώνα

Πέρα από το story mode είναι το κλασσικό arcade mode και το Challenge tower, που περιέχει 300 προκλήσεις όπου μπορείτε να μαζέψετε νομίσματα που μπορείτε να ξοδέψετε στην κρύπτη. Στην αρχή τα πράγματα είναι απλά όπως το να νικήσετε τον αντίπαλο με μία συγκεκριμένη κίνηση, κερδίστε τον αντίπαλο χωρίς να κάνετε άμυνα, κλπ… αλλά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα οι προκλήσεις γίνονται όλο και πιο δύσκολες που σπρώχνουν τις δυνατότητες του παίκτη στα όρια. Υπάρχουν αποστολές όπως το να νικήσετε τον Nightwolf προτού σας ρίξει έναν τεράστιο κεραυνό, να καταστρέψετε διάφορες ορδές από zombie πατώντας συνεχώς το τρίγωνο και τέτοια… Η τελική επιβράβευση όμως θα σας κάνει να αναρωτηθείτε αν άξιζε όλος αυτός ο κόπος( μιλάμε για πολλές ώρες), αλλά από την άλλη το ίδιο το «ταξίδι» αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα απόκλιση από το παιχνίδι.


Αυτό μας φέρνει στην «κρύπτη«. Η κρύπτη υπήρχε και σε προηγούμενα παιχνίδια Mortal Kombat και ο σκοπός του παραμένει ίδιος. Κερδίστε νομίσματα για να τα ξοδέψετε σε έξτρα περιεχόμενο που είναι διασκορπισμένο στην κρύπτη. Το θέμα όμως είναι ότι δεν ξέρετε τι αγοράζετε μέχρι την στιγμή που ξοδέψετε εκείνα τα νομίσματα που τα αποκτήσατε με τόοοοοοοσο κόπο και το πιο πιθανό είναι να ξεκλειδώσετε κανένα render η κάποιο concept art ενώ αυτό που θέλετε να ξεκλειδώσετε είναι fatalities και εναλλακτικά κουστούμια για τους χαρακτήρες.

Η ιδέα της κρύπτης είναι αρκετά καλή, δίνει έναν καλό λόγο να συνεχίσετε να παίζετε το παιχνίδι. Αλλά υπάρχουν τουλάχιστον 299 αντικείμενα μέσα σε αυτή την καταραμένη κρύπτη, που το καθένα έχει τιμή που ξεκινάει από 800 έως 1200 νομίσματα. Το Story mode και το Challenge tower σας δίνουν ένα τεράστιο απόθεμα νομισμάτων αλλά όταν τελειώσουν δεν υπάρχει κανένας άλλος καλύτερος τρόπος για να κερδίσετε περισσότερα νομίσματα, εκτός από το να παίζετε συνεχώς στο Arcade mode ξανά και ξανά, που σημαίνει ότι πρέπει να πολεμάτε κάθε φορά τον Shao Kahn και τον Goro/Kintaro, όπου είναι τα πιο καθυστερημένα και νευρόσπαστα αφεντικά που υπήρξαν ποτέ στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών, και το κάθε ταξίδι στο Arcade mode θα σας δίνει 4000 νομίσματα. Αν θέλετε να ξεκλειδώσετε σε κάθε χαρακτήρα το δεύτερο Fatality πρέπει να επενδύσετε ένα μεγάλο κομμάτι από τον χρόνο σας.


Το Multiplayer mode είναι αρκετά καλό και ωθεί όσους έχουν το παιχνίδι να μοιραστούν τη βιαιότητα του παιχνιδιού με διάφορους φίλους και οι νέες προσθήκες το καθιστούν εξίσου ενδιαφέρον, η επιλογή του Tag mode δε, είναι μια εξαιρετικά διασκεδαστική προσθήκη. Σε αγώνες Tag, επιλέγετε δύο μαχητές και όπως φαντάζεστε, μπορείτε να αλλάζετε άνετα μεταξύ των χαρακτήρων. Ενώ δεν είναι το ίδιο καλό όσο το Marvel vs. Capcom, το Tag mode περιέχει όλα τα βασικά στοιχεία για μια διασκεδαστική ομαδική εμπειρία. Μπορείτε καθώς χτυπάτε τον αντίπαλο στα μέσα του combo να καλέστε τον φίλο σας για να σας βοηθήσει ή να κάνει γρήγορα tag με μια επίθεση ή να κάνετε tag-combo. Επεκτείνει πολύ τις δυνατότητες των combo και από θέμα στρατηγικής πάει ένα βήμα πιο πέρα από ότι στο single player mode, άρα το γεγονός το ότι υπάρχει είναι αξιοσημείωτο. Επιπλέον, έως και τέσσερα άτομα μπορούν να παίξουν στο Tag mode, το οποίο αναθέτει στον κάθε παίκτη τον δικό του χαρακτήρα. Μια πολύ καλή ιδέα σίγουρα και ένας πολύ καλός τρόπος για την προώθηση της νοοτροπίας της «ομάδας».

ΓΡΑΦΙΚΑ & ΗΧΟΣ

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι πολύ καλά, οι αρένες του παιχνιδιού δεν είναι απλά καλές, αλλά είναι κομψοτεχνήματα και διατηρούν την αίσθηση του Mortal Kombat σε αντίθεση με τους 3D προγόνους του. Ο ήχος και η μουσική του παιχνιδιού είναι πολύ καλά δουλεμένος, όλοι σας θα λατρέψετε τον ήχο που θα κάνουν οι επιθέσεις σας όταν θα χτυπάνε τα μεταλλικά κορμιά του Cyrax, του Sektor και του Cyborg Sub-zero(Ω ναι, όταν θα παίξετε το Story mode θα καταλάβετε).

+ Βάναυσες, αιματηρές μάχες

+ Πολλά extra features

+ Το μεγάλο Story mode είναι εκπληκτικά διασκεδαστικό

– Δεν είναι ακόμα τόσο ισορροπημένο ή μαζεμένο όσο το SF

– Δύσκολα τιμωρεί τις φτηνιάρικες κινήσεις, μερικοί χαρακτήρες μπορούν να σας spam-άρουν με τα βλήματα

– Το σύστημα ανταμοιβής νομισμάτων ειναι τσιγκούνικο

Μια επιτυχημένη συνέχεια όπου και αναδιατυπώνει αλλά και λυτρώνει αυτή τη δύστροπη σειρά, αν και δεν είναι μια άψογη νίκη(ή Flawless Victory για τους βετεράνους της σειράς).Η ισορροπία των χαρακτήρων, η ασυνεπής ανίχνευση και το τσιγκούνικο σύστημα ανταμοιβής νομισμάτων μπορεί να σας κάνει να φλιπάρετε αλλά κατά τα άλλα τα αξίζει τα λεφτά και τον χρόνο ενασχόλησή σας. Επιπλέον, ανακοινώθηκε ότι στα μέσα του καλοκαιριού θα δημιουργηθούν και άλλοι χαρακτήρες όπου θα μπορείτε να τους κατεβάσετε από το διαδίκτυο και έχουν ήδη βάλει την Skarlet (ή αλλιώς «η κινούμενη περίοδος») για download. Οπωσδήποτε μια επένδυση που πρέπει να κάνετε.















Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *