Η διατροφική πυραμίδα υποδεικνύει τις ποσότητες που πρέπει να καταναλώνουμε από κάθε ομάδα τροφίμων.



Η κορυφή της πυραμίδας μας υποδεικνύει τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε και να τρώμε σε χαμηλές ποσότητες. Σε αυτές τις τροφές συμπεριλαμβάνονται τροφές όπως τα λίπη, τα έλαια και τα γλυκά που περιλαμβάνουν σάλτσες, λάδια, μαργαρίνη, βούτυρα, αναψυκτικά και σοκολάτες. Αν καταναλώνονται αυτά τα τρόφιμα σε υψηλές ποσότητες τότε είναι πιθανό η εμφάνιση παχυσαρκίας. Τα περισσότερα τρόφιμα από αυτήν την ομάδα αποδίδουν πολύ περισσότερες θερμίδες σε σχέση με την περιεκτικότητα τους σε θρεπτικά συστατικά.

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία περιλαμβάνονται τρόφιμα όπως το κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα ξερά φασόλια και τα αυγά που είναι ζωικής προέλευσης και η σημαντική προσφορά τους είναι στο να αναπλάθουν τους ιστούς. Στην ίδια ομάδα περιέχονται τρόφιμα όπως το γάλα, το γιαούρτι και τα τυριά που περιέχουν χρήσιμα συστατικά όπως πρωτεΐνη και ριδοφλαβίνη.

Στην τρίτη κατηγορία της διατροφικής πυραμίδας έχουμε δύο βασικές ομάδες τροφίμων, τα λαχανικά και τα φρούτα. Τα λαχανικά εκτός από υδατάνθρακες είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμινών και αλάτων. Οι υδατάνθρακες των φρούτων προσφέρουν άμεση ενέργεια στον οργανισμό.

Στην βάση της πυραμίδας συμπεριλαμβάνονται τροφές που είναι πλούσιες σε σύνθετους υδατάνθρακες και βιταμίνες Β όπως ψωμί, ρύζι, δημητριακά, ζυμαρικά και πατάτες. Αυτές οι τροφές είναι χαμηλές σε λίπος και όταν είναι φυσικής αλέσεως τότε παρέχουν φυτικές ίνες και αντιμετωπίζονται δυσκοιλιότητα και τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα μειώνονται.